Interviu preluat de pe www.ancaduma.ro cu permisiunea autoarei
Pe Nicoleta Scarlat, director de vânzări la Eisberg România, am cunoscut-o în 2014 la Pârâul Rece, la Social Media Summer Camp, un eveniment cu tradiție by Revista Biz, unde era la prima participare la eveniment. Am purtat cu ea câteva discuții extrem de interesante la aceea vreme despre industria unde activează, despre prejudecățile pe care le au oamenii despre salate și nu numai. Un om plin de viață, fresh și dinamic, Nicoleta este printre puținele persoane lângă care nu ai cum să te plictisești, nu ai cum să stai trist. Datorită taberei #bizsmscamp brandul Eisberg a devenit mult mai prezent în mediul online, făcând astfel printre primii pași mai hotărâți, iar acum este mediul pe care pun cel mai mult accent. Sunt multe de povestit, dar vă invit la taifas cu Nicoleta despre Eisberg și salate și despre planurile companiei.
Bine te-am regăsit! Ce surprize pregătiți?
În acest an ne dorim să adăugăm câteva ingrediente noi salatelor noastre. Nu, nu ne referim la carne, ci la alte legume / fructe!
Trăim într-o societate unde carnea is a must și nu trebuie să lipsească de la nicio masă. Cât de mult iubesc românii salatele?
O masă la români presupune felul 1 – supă / ciorbă și felul 2 o mâncare cu garnitură, gen ciolan cu fasole, pui cu mazăre, ceafă cu piure etc, ceea ce îmi spune că românii nu mănâncă neapărat corect, nu predominant carne. Cred că bătălia este ca gustul și pofta românului să se mute de la combinații „fatale” la combinații mai ușoare.
Spre exemplu, în pauza de masă avem de multe ori grătar sau rotisor cu diverse cărnuri DAR numai în combinație cu salate. Deci iubim salatele și traiul sănătos! Asta încercăm să promovăm și în ceea ce noi comunicăm pe pagina de Facebook, în mediul online în general.
Puțini știu gama variată de produse pe care o aveți și că varietatea naturii se oglindește în amestecurile voastre de salată. Spune-mi, te rog, puțin despre portofoliul vostru de produse (câte tipuri de salată, mixuri și alte lucruri se regăsesc în portofoliul).
Ca mixuri sunt multe, câteva zeci bune, dar ca salate / legume folosite îți enumăr: iceberg, endivia, frisee, romaine, radicchio, lollo rosso, batavia, rucola, baby spinach, valeriana, baby batavia verde și rosie, praz, varză albă și roșie, ceapă albă și roșie, morcov, porumb boabe, măsline, semințe de dovleac etc.
Cum decideți ca o salată să intre în gama de produse?
Sunt 2 modalități: o cere clientul sau o gândim și o oferim noi. Și aici stăm și ne jucăm cu produsele până ne iese ceva ce ne place. După ce ne place nouă, găsim elemente pe care să le putem comunica achizitorilor și pornim vânzarea noului mix. Nu toate ideile noastre sunt pe piață sau apreciate!
Cât durează circuitul salatei de la recoltarea/culegerea ei până ajunge pe rafturile din magazine?
De la 8 la 16 zile. Depinde de zona de aprovizionare, de produs, de anotimp. Cred că avem cel mai rapid lanț de aprovizionare având în vedere că din punct de vedere logistic România aproape că nu există pe hartă.
Primiți sugestii de mixuri din partea consumatorilor?
Nu mereu, ne plac clienții proactivi și ne dorim ca și ceilalți să le urmeze exemplul.
Din ce magazine se pot cumpăra produsele Eisberg?
Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Metro, Selgros, Profi.
Și din offline, trecem în online. Cât de important este pentru voi mediul online?
Mediul online este unul foarte important pentru noi, fiind cel în care punem accent pe cea mai mare parte a comunicării noastre. Avem un produs ce se adresează consumatorului urban cu un venit mediu, cu un anumit nivel educațional. Folosim foarte mult pagina de Facebook, relația cu bloggeri, site-ul. Credem că un produs bun își găsește calea dacă oamenii ce sunt priviți ca influenceri îi recunosc avantajele.
Un sfat de încheiere?
Siguranța alimentară este confundată prea des cu gustul… Aș sugera ca mai mulți bloggeri să își provoace cititorii la un dialog în care să spună ce înțeleg ei prin siguranța alimentară!