Cu ani în urmă, ați anticipat trendul „mai bun, mai curat, mai ușor de preparat”. Ce misiune și-a asumat Eisberg România în momentul în care a lansat conceptul „Din pungă direct în farfurie”, creând astfel o categorie nouă în piața produselor fresh convenience?
Lucian Trofin: Trendul era și este unul global, iar eu am venit la Eisberg tocmai pentru că am crezut în acest trend. Misiunea noastră este de a livra prospețime, convenabilitate și siguranță alimentară, de a sta aproape atât de clientul (distribuitori, angrosiști și utilizatori) cât și de consumatorul nostru, de a îi înțelege/anticipa nevoile, pentru că doar așa vom avea succes.
„Din pungă direct în farfurie” a fost primul pas prin care am reușit să convingem că mix-urile noastre se pot consuma direct fără să mai necesite sortare, spălare etc. Practic, „timp pierdut”. Pasul 2, la fel de important, a fost introducerea dressing-urilor care au dat gust și finalitate primelor rețete pe care le-am propus în piață, urmat de pasul 3 în care am introdus în anumite mix-uri - urmărind permanent evitarea oricăror riscuri de consum/siguranță alimentară - ingrediente de gust, cum ar fi: semințe de dovleac, boabe de porumb dulce sau măsline feliate. Astfel am ajuns la nivelul anului 2018, când marea provocare și în același timp oportunitate pentru categoria noastră se numește „umami”, despre care vom putea vorbi pe măsură ce vom face pașii concreți necesari.
Ați avut curajul de a fi promotorul unei transformări a pieței, făcând românilor viața mai sănătoasă și dieta mai ușoară. Cine sunt, de fapt, și ce așteptări au consumatorii de la o salată?
Nicoleta Scarlat: Oamenii care își apreciază stilul de viață – ei sunt clienții noștri. De-a lungul timpului am observat două categorii ce se ridică deasupra altora: convinșii și constrânșii. Sunt convinși cei care au înțeles beneficiile consumului de legume proaspete, cei ce se bucură de rezultatele consumului de salate. Constrânși sunt cei care sunt puțin împinși pe această cale, oameni care doresc să se simtă mai bine, să petreacă timp liber, sau chiar cei cu probleme de sănătate. Constrânșii ajung convinși, nu se întorc înapoi, iar convinșii rămân convinși indiferent ce, și tot ei devin promotori ai stilului de viață echilibrat. Din partea așteptărilor, la nivel declarativ, se vor multe: combinații care mai de care mai deosebite, cu multe ingrediente și se vrea inclusiv să slăbești peste noapte. După ce observi comportamentul consumatorului, înțelegi că oamenii au nevoi simple pe care și le îndeplinesc fără ca măcar să își dea seama. Am făcut de la studii de piață și focus grup până la tras cu ochiul în coșul de cumpărături și am observat că ceea ce consumatorul declară nu este neapărat ceea ce face. În timp ce consumatorul declară că își dorește o salată cu vreo 10-12 ingrediente, el își punea în farfurie doar 4-5, la care adăuga un dressing. Am observat o înclinație a consumatorului spre gustul de tradițional, spre gustul de acasă, și atunci am pus în salată ingrediente de genul semințelor de dovleac, praz etc.
Citiți interviul integral în Revista Piața.